اشتون: همه طرف‌ها در مصر به روند دموکراتیک روی آورند

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در مصر خواست تا برای حل بحران موجود در این کشور به روند دموکراتیک روی آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «اسکوپ»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بار دیگر درباره تحولات مصر موضع‌گیری کرد.

در این بیانیه‌ که به نوعی تکرار سخنان قبلی اشتون درباره مصر است، آمده: «من با دقت تحولات مصر را پیگیری می‌کنم و از شکاف موجود در جامعه کاملا آگاهم؛ درخواست مردم برای تغییر سیاسی و تعامل برای سازش. من از همه طرف‌ها می خواهم که به سرعت به روند دموکراتیک روی آورند که از آن جمله برگزاری انتخابات آزاد و سالم ریاست‌جمهوری و پارلمانی و نیز پذیرش قانون‌اساسی است.»

وی همچنین گفته است که این اقدام باید به صورت فراگیر صورت‌ گیرد تا بتوان در این کشور روند انتقال قدرت به شکلی کامل و در راستای دموکراسی صورت بگیرد.

اشتون در ادامه ابراز امیدواری کرده است که دولت جدید کاملا به اهمیت احترام به حقوق اساسی، آزادی و اجرای قوانین توجه داشته باشد.

وی همچنین ضمن محکوم کردن خشونت‌ها، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

ناآرامی‌ها در مصر همچنان ادامه دارد به طوری که پس از پنج روز از برکناری مرسی، خبرها از درگیری‌ طرفداران وی با نیروهای ارتش و پلیس حکایت دارد و اخوان المسلمین از کشته شدن 34 نفر از طرفدارانش در تیراندازی ارتش در قاهره خبر داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.