چین نسبت به طرح ژاپن برای ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین خارجی هشدار داد

وزارت خارجه چین نسبت به طرح ژاپن در زمینه شلیک به هواپیماهای بدون سرنشینی که وارد حریم هوایی ژاپن می‌شوند هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یونهاپ، چین به ژاپن درباره طرح این کشور برای شلیک به هواپیماهای بدون سرنشین خارجی که وارد حریم هوایی ژاپن می‌شوند هشدار داد.

ژاپن اخیرا هشدار داده است که در صورت ورود هواپیماهای بدون سرنشین خارجی به حریم هوایی ژاپن و نادیده گرفتن هشدارها برای خروج از مرزهای هوایی این کشور هدف شلیک موشکی قرار خواهند گرفت.

«هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش‌ها به نقل از یک منبع نزدیک به دولت گفت که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم این طرح را امضا کرده است.

هشدار نسبت به بازدید شینزو آبه از معبد یاسوکُنی

وزارت خارجه چین همچنین با اشاره به احتمال بازدید شینزو آبه از معبد جنجالی یاسوکُنی از ژاپن خواست به مسائل تاریخی متعهد باشد.

حدود 160 نماینده پارلمان و چند وزیر کابینه ژاپن طی روزهای گذشته از این معبد جنگ جهانی دوم که از نگاه چین و کره جنوبی نماد نظامی‌گیری و تهاجم ارتش امپراطوری ژاپن به همسایگان بوده است بازدید کردند.

چونیانگ گفت: این رفتار ژاپن درباره مسائل تاریخی همسایگان خود را نگران کرده است. پکن بارها موضع خود را درباره معبد یاسوکنی اعلام کرده است.

  وی افزود: اگر ژاپن نسبت به تاریخ تهاجمی خود تعمق نکند و به روح نظامی‌گری همچنان پایبند باشد آینده‌ای در روابط خود با همسایگان نخواهد داشت.

معبد جنگی یاسوکنی از نگاه چین و کره جنوبی نماد میلیتاریزم و جنگ طلبی ژاپنی‌ها و همچنین یادآور حمله ژاپن به این کشورها در قرن 19 و نیمه اول قرن 20 است.

در معبد یاسوکنی سربازان، پرستاران دوران جنگ، کسانی که از شرم شکست در پایان جنگ جهانی دوم دست به خودکشی زدند و نیز 14 نفر که گفته می‌شود مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، مدفون هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.