سخنان وزیر خارجه مصر در نشست وزیران خارجه عرب - آفریقا در کویت

وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد کشورش از هیچ تلاشی برای همکاری با کشورهای عربی و آفریقایی در زمینه توسعه امور زیربنایی و اقتصادی این کشور ها دریغ نخواهد کرد .

 به نقل ازخبرگزاری آلمان ؛ "نبیل العربی" روز دوشنبه در نشست مقدماتی سومین اجلاس سران عرب _ آفریقا در کویت که در سطح وزرای خارجه این کشورها برگزار شد ، به ضرورت تقویت نقش سازوکارها و صندوق های توسعه عربی و آفریقایی و هماهنگی و همگرایی بیشتر میان انان با هدف توسعه هر چه بیشتر این کشورها تاکید کرد .

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه مصر ، نبیل فهمی گفت :« در این ارتباط مصر در نشست دو روزه سران عرب - آفریقا ( سه شنبه و چهارشنبه ) پیشنهادهایی ارایه خواهد کرد ».

"نبیل فهمی" با تاکید بر اهمیت همکاری مشترک برای اجرای طرح های بزرگ و زیر بنایی ، اظهار داشت طرح های زیر بنایی یکی از پایه های اصلی توسعه و شکوفایی کشورهای عربی و افریقایی است .

وی افزود توسعه عربی و آفریقا نیازمند افزایش تلاشهای این کشورها برای اجرای طرح های بزرگ و زیر بنایی در چارچوب برنامه ها و طرح های همسو و قابل اجرا است .
وزیر امور خارجه کویت ابراز اطمینان کرد در اجلاس دو روزه سران عرب _ آفریقا در کویت تصمیمات مهمی در جهت تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی و‌آفریقایی گرفته خواهد شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.