تلاش نماینده مسلمان کنگره آمریکا برای جلوگیری ازتحریم های جدید ضد ایران

پایگاه خبری "هیل" در گزارشی به قلم ژولین پاکه نوشت، "کیث الیسون" نخستین عضو مسلمان کنگره امریکا رهبری مخالفت ها با تحریم های جدید برضد ایران در کنگره را در دست گرفته است.

در بحبوحه لابی گسترده اسراییل و گروههای طرفدار اسراییلی برای مقابله با تقاضای دولت اوباما برای گرفتن فرصت بیشتر برای دیپلماسی، الیسون قرار است روز سه شنبه به همراه دو کارشناس برجسته نشست برگزار کند.


الیسون یکی از نمایندگانی است که به تحریم های شدید نفتی برضد ایران در ماه ژوئیه رای منفی داد.


الیسون در دعوتنامه ای خطاب به اعضای کنگره برای نشست روز سه شنبه نوشت در آستانه از سرگیری مذاکرات با ایران در بیستم نوامبر، جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است همه طرفها به شدت به دستیابی به توافق با ایران نزدیک شده اند. با این حال برخی در کنگره چنین استدلال می کنند که این توافقنامه اولیه توافقی بد خواهد بود و خواستار تحریم های جدید برضد ایران شده اند. این درحالی است که کاخ سفید هشدار داده است اعمال تحریم های جدید ضد ایران مذاکرات را از مسیر خود خارج خواهد کرد.


در نشست الیسون ، "داریل کیمبال" مدیر انجمن کنترل سلاح آمریکا ، "تریتا پارسی" رییش شورای ملی ایرانیان ساکن آمریکا در این نشست حضور خواهد داشت. پارسی از جمله حامیان تلاش کاخ سفید برای دستیابی به توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور به شمار می رود.


این نشست در درحالی برگزار می شود که اسراییل و برخی گروههای طرفدار اسراییل در تلاش برای افزایش فشارها بر سنا برای اعمال تحریم های جدید ضد ایران هستند.


همچنین باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در نشستی با اعضای کنگره شخصا خواستار به تعویق افتادن اعمال تحریم های جدید می شود و جو بایدن معاونش و جان کری وزیر خارجه آمریکا را نیز به کنگره می فرستد تا به ارائه توضیح در این باره بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.