«مین» بزرگترین تهدید جان غیرنظامیان

کشته شدن 28 نفر از اعضای طالبان، کشته و زخمی شدن 4 غیرنظامی در ولایت «هلمند»، کشته و زخمی شدن 3 غیر نظامی بر اثر انفجار مین و کشف 59 قبضه سلاح و بطری‌های مشروبات الکلی از داخل یک رستوران در کابل، از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته هستند.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «زابل»، «لوگر» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 28 نفر از اعضای طالبان کشته، 7 نفر زخمی و 7 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اثر انجام این عملیات مقداری سلاح و مهمات در اختیار نیروها امنیتی افغانستان قرار گرفت.

کشته و زخمی شدن 4 غیرنظامی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی والی «هلمند» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای که در محله «میرامنداب» در منطقه «گرشک» این ولایت جاسازی شده بود، یک غیرنظامی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس اطلاعیه والی هلمند، این مین توسط طالبان به منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی افغان جاسازی شده بود.

کشته و زخمی 3 غیر نظامی بر اثر انفجار مین در جنوب افغانستان

«ضیاء درانی» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مینی که در یک بشکه جاسازی شده بود، یک غیر نظامی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 13 شبه‎نظامی طالبان در ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ دیگری اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در منطقه «بتی کوت» ولایت ننگرهار در شرق افغانستان 13 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، این گروه طالبان در انجام عملیات انتحاری و تخریبی در این ولایت دست داشتند.

در اطلاعیه وزارت کشور افغانستان آمده است، که در این عملیات مقداری سلاح سبک و سنگین به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشف 59 قبضه سلاح و بطری‌های مشروبات الکلی در کابل

دفتر مطبوعاتی فرماندهی امنیتی پلیس ولایت «کابل» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 59 قبضه سلاح و 16 بطری مشروبات الکلی از داخل یک رستوران در حوزه چهارم امنیتی پلیس کابل کشف و ضبط کردند.

همچنین این نیروها توانستند 38 بطری مشروبات الکلی را کشف کنند آنان یک فرد مظنون را نیز در این رابطه دستگیر کردند.

کشف 10 کیلوگرم مواد مخدر در شمال افغانستان

«عبد الخلیل حفیظ»، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت «تخار» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان مقدار 10 کیلوگرم مواد مخدر را در منطقه «تلفگان» این ولایت کشف کردند.

به گفته وی این مقداری مواد مخدر در داخل یک خودرو جاسازی شده بود که توسط نیروهای امنیتی افغان کشف و ضبط شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.