فابیوس: جنگ با روسیه بی‌معناست باید از افزایش تنش پیشگیری کرد

وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه درباره پیامدهای غیر قابل پیش بینی وخامت اوضاع در اوکراین هشدار داد و به ویژه از مسکو و طرفدران روسیه خواست از تشدید تنش خودداری کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس"، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه درباره پیامدهای غیر قابل پیش بینی وخامت اوضاع در اوکراین هشدار داد و به ویژه از مسکو و طرفدران روسیه خواست از تشدید تنش خودداری کنند.


لوران فابیوس در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: « اوضاع به شدت نگران کننده و درگیری ها افزایش یافته است. احتمال وخیم تر شدن اوضاع با پیامدهای غیر قابل پیش بینی وجود دارد .»


وی افزود: « مسئله جنگیدن با روسیه مطرح نیست. باید جلوگیری از تشدید تنش را به ویژه از سوی روسیه و طرفداران روسیه خواستار شد .»


وزیر امور خارجه فرانسه گفت: « باید آشکارا به ویژه به روس‌ها گفت حاکمیت هر کشور باید رعایت شود. ما به حاکمیت روسیه احترام می گذاریم و روس ها هم باید حاکیمت اوکراین را رعایت کنند .»


لوران فابیوس نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل را برای بحث درباره تحریم های جدید علیه مسکو تایید کرد و گفت: « زمینه برای تحریم های جدید آماده می شود و آمریکایی ها نیز قرار است تحریم هایی جدید را اعلام کنند و در صورتی که اوضاع وخیم تر شود احتمال دارد سومین مرحله مورد نظر قرار بگیرد .»


لغو نشست هشت کشور صنعتی ( جی هشت ) در سوچی، قطع همکاری‌های نظامی و همچنین تحریم‌های فردی از جمله رد صدور روادید و توقیف دارایی ها از جمله تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو است.


در تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو به علت نقش روسیه در بحران اوکراین به ویژه صنایع دفاعی روسیه و همچنین اشخاص و شرکت های نزدیک به "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور این کشور هدف قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.