اردوغان: تلاش برای حل مسائل اوکراین را از راه گفتگو بسیار حائز اهمیت است

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ترکیه روز گذشته تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ترکیه دیروز تلفنی گفتگو کردند.


 نخست وزیری ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی تلفنی که به درخواست نخست وزیر ترکیه انجام شد ، درباره روابط ترکیه و روسیه ، تحولات اخیر اوکراین ، اوضاع شبه جزیره کریمه ، تحولات سوریه و دیگر مسائل بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.


نخست وزیر ترکیه در این گفتگوی تلفنی با تاکید  بر ضرورت احترام به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اوکراین ، تلاش برای حل مسائل این کشور را از راه گفتگو بسیار حائز اهمیت دانست.


اردوغان تاکید کرد ، حفظ حقوق تاتارهای کریمه از دیدگاه ترکیه موضوعی بسیار با اهمیت است و مسائل تاتارها باید با روند مذاکرات با مشارکت مجلس ملی تاتارهای کریمه بررسی شود.


وی گفت : لغو ممنوعیت هایی که "مصطفی عبدالجمیل کریمه اوغلو "رئیس مجلس ملی تاتارهای کریمه با آن مواجه است و مذاکره با "رفعت چوباروف" رئیس مجلس ملی تاتارها می تواند گامی مثبت باشد.


 نخست وزیر ترکیه با اشاره به نگرانی کشورش از اوضاع سوریه تاکید کرد ، ‌ترکیه خواستار پایان درگیری در سوریه است.


وی  مدعی شد حکومت سوریه برای ماندن بر سر قدرت به همکاری با گروه های افراطی تروریستی روی آورده است و همچنین  بر ضرورت همکاری برای مقابله با تهدیدهایی که این مسئله ایجاد می کند، تاکید کرد.


رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به اهمیت راهبردی همکاری های دو کشور، بر اهمیت اجرای موافقتنامه هایی که دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری به ویژه در بخش انرژی امضا کرده اند ، تاکید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.