جان کری: تلاش آمریکا برای تجدید مناسبات سازنده با روسیه امری ضروری است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در صورت تمایل مسکو برای برداشتن گام های ضروری برای تجدید مناسبات سازنده با روسیه تلاش کنیم.

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار برلین در مقاله ای در روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" از ضمن قدردانی از نقش مرکل در بحران اوکراین گفت: مرکل از طریق دیپلماسی خستگی ناپذیرش رئیس جمهوری اوکراین را حمایت کرده و در این راستا که کانال گفتگوها با رئیس جمهوری روسیه باز باقی بماند تاثیر گذار بود.


کری در خصوص نقش مرکل در حل بحران اوکراین افزود: مرکل نقش مهمی را در این راستا ایفا کرده که هیچ کس دیگری نمی توانست آن را ایفا کند و آمریکا در این راستا بسیار از وی سپاسگزار است.


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین رفتار روسیه در اوکراین را قابل قبول ندانسته و اظهار داشت: این اهمیت بالایی دارد که آلمان و ایالات متحده در طرف شریک خود قرار گرفته و از استقلال و حاکمیت اوکراین دفاع کنند. نظم بعد از جنگ و نظم بعد از سقوط دیوار برلین که میلیون ها نفر در سراسر دنیا از آن سود می برند در خطر است.


کری همچنین تاکید کرد که این مسئله نیز بسیار مهم است که ما برای تجدید مناسبات سازنده با روسیه تلاش کنیم در صورتی که مسکو مایل به برداشتن گام های ضروری باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.