برگزاری نشست روز جهانی قیام بر ضد خشونت

همایش پیوستن به 25 دلو، روز جهانی یک بیلیون قیام بر ضد خشونت علیه زن٬ از سوی شبکه زنان افغانستان به همکاری وزارت زنان٬ کمیسیون حقوق بشر و پارلمان کشور به تاریخ 25 دلو در تالار سینما زینب برگزار گردید.

هدف محوری این گردهمایی را همگام شدن زنان افغانستان با قیام جهانی یک بیلیونی به منظور محو خشونت و دستیابی زنان به حقوق شان٬ تشکیل می دهد.

سیده مژگان مصطفوی سرپرست وزارت زنان ضمن قدردانی از حضور پر رنگ زنان در این کمپاین٬ بیان داشتند که افغانستان از جمله کشورهایی است که در آن زنان با انواع مختلف خشونت ها مواجه اند.

سرپرست وزارت زنان توسعه فرهنگی را از دلایل اصلی بهبود وضعیت اجتماعی زنان در کشور دانست و افزود: در این اواخر با تغییر نگرش ها٬ تعدادی زیاد از مردم خوشبین به پیگیری قضایای خشونت ‌آزار و اذیت جنسی٬ از سوی وزارت زنان هستند که این تغییر فکری باعث رویکرد مثبت نسبت به زنان خواهد شد.

محترمه مصطفوی٬‌ خشونت علیه زن را مغایر با ارزش ها و آموزه های دینی دانست و از علما٬ ملا امامان مساجد و تکایا٬ فرهنگیان و رسانه ها خواست در جهت آگاهی عامه و تنویر اذهان مردم کشور٬ تلاش همه جانبه نمایند تا جامعه از شر این پدیده نا میمون نجات یابد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.