لاوروف: اکثر کشورهای اروپایی مخالف رویارویی با روسیه هستند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف رویارویی با روسیه هستند و چنین رویکردی را اشتباه می دانند.

لاوروف امروز (دوشنبه) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه افزود: بسیاری از سیاستمداران و سران کشورهای اروپایی مخالف رویارویی با روسیه بخاطر مساله اوکراین هستند.
وی اضافه کرد: در برخی موارد آنچه که سیاستمداران بطور علنی اعلام می کنند با آنچه که در دیدارهای دوجانبه یا بدون حضور خبرنگاران می گویند، کاملا متفاوت است.
وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اکثر سیاستمداران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دیدارهایشان با من سخنان عاقلانه می گویند و تاکید می کنند که رویارویی با روسیه بخاطر مساله اوکراین اشتباه است.
وی گفت: اوکراین خود قربانی سیاست های اتحادیه اروپا شده است که این کشور را در برابر انتخاب اروپا یا روسیه قرار
داد. مسکو چنین رویکردی نداشت.
لاوروف با اشاره به فسخ قرارداد امضا شده میان حکومت یانوکوویچ رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین و رهبران مخالفان وی (در آخرین روزهای حکومت یانوکوویچ) گفت: ''این قرارداد با حضور وزیران خارجه فرانسه، آلمان و لهستان امضا شد و با این وجود اتحادیه اروپا لغو آن را نادیده گرفت.
'' به جای اجرای این قرارداد در اوکراین و تشکیل دولت سازش ملی، روز 21 ماه فوریه سال 2014 حکومت قانونی اوکراین سرنگون شد.
'' سیاستمداران اروپایی در دیدارها با طرف های روسی تاکید می کنند با اجرای قرارداد مینسک بحران اوکراین حل و فصل می شود و روابط روسیه و اتحادیه اروپا بهبود خواهد یافت، اما با سیاست هایی که این اتحادیه در پیش می گیرد، چنین بهبودی صورت نخواهد گرفت''.
روابط روسیه با اتحادیه اروپا و آمریکا بر اثر مساله اوکراین از دو سال پیش سرد شده است و غرب مسکو را به حمایت از جدایی طلبان روس تبار در شرق اوکراین متهم می کند.
کشورهای غربی در راستای سیاست های ضد روسی خود و برای تغییر سیاست مسکو در قبال اوکراین از جمله واگذاری مجدد منطقه کریمه به روسیه، چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه اعمال کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.