نتانیاهو: روابطمان با روسیه در حال پیشرفت است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روابط روسیه و اسرائیل را در حال پیشرفت دانست.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت: گفتگوهای موثر و خوبی داشتیم که به سود منافع دو ملت روسیه و اسرائیل است و چند توافق نامه میان دو طرف در زمینه های انرژی، حقوق اجتماعی و گمرگی امضا شده است.

از رئیس جمهور پوتین به دلیل نقش وی در امضای این توافق نامه ها تشکر می کنم. امروز سالگرد بیست و پنجمین سالگرد از سرگیری روابط دیپلماتیک میان روسیه و اسرائیل است. از آن زمان به صورت مستمر شاهد گسترش روابط دو طرف هستیم و سفری که داشتیم، مرحله مهمی در توسعه این روابط شمرده می شود.

روابط انسانی میان دو ملت روسیه و اسرائیل وجود دارد و ما نقش بزرگ ملت روسیه را در شکست دادن آلمان فاشیست و تلاش های صورت گرفته در جبهه های شرقی و غربی را از یاد نمی بریم. بیش از نیم میلیون یهودی روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده اند.

در گفتگوهای امروز خود درباره این بیست و پنج سال رابطه، ارزیابی هایی داشتیم و افق های پیش رو و همچنین بیست و پنج سال آینده و همکاری های دو طرف را درباره فن آوری های بالا و عرصه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بحث و بررسی کردیم.

وی افزود: تلاش می کنیم روابط روسیه و اسرائیل در دیگر زمینه ها تقویت شود. امروز همچنین درباره همکاری های فنی توافقاتی داشتیم و امیدواریم بر شمار افرادی که در روسیه می توانند زبان عبری را یاد بگیرند افزوده شود. قرار است مرکزی درباره آموزش زبان عبری در مسکو تاسیس شود و تاسیس چنین مرکزی بیانگر تلاش برای توسعه روابط مسکو و تل آویو است.

ما همچنین درباره اوضاع کنونی در منطقه و همچنین روابط نظامی موجود میان دو طرف در منطقه بحث و گفتگو کردیم. این تماس ها به هدف جلوگیری از حوادث و مشکلات و به موفقیت رسیدن در نبرد ضد دشمن مشترک است. ما همچنین در مورد چالش های تروریستی اسلامگرایان تندرو   بحث و بررسی کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.