غنی: جنگ بالای افغان‌ها تحمیل شده است

محمد اشرف غنی خطاب به اعضای پارلمان جوانان گفت که جوانان در زمینهٔ جلوگیری از فساد، دست به دست هم بدهند و وسیلهٔ فشار مثبت شوند.

در خبرنامه دفتر ریاست جمهوری آمده است که در نشست پارلمان جوانان، ابتدا محمد قریشی رئیس پارلمان جوانان افغانستان، صحبت کرد و ضمن مهم خواندن سرمایه‌گذاری بالای جوانان گفت که حکومت وحدت ملی و بخصوص رئیس جمهور، این را ثابت نماید که بالای جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند و ظرفیت‌های آنان را بلند می‌برد.
قریشی پیشنهاد کرد که مشرانوجرگه برای پارلمان جوانان در کابل دفتر ایجاد نماید و مسئولین ولایتی، آنان را مانند جامعه مدنی و رسانه‌ها بشناسند و برای معینیت جوانان افغانستان بخاطر انسجام بهتر جوانان و خدمت بهتر به آنان، بودجه و امکانات فراهم گردد.
سپس خالده خلوت معاون اول و مقدسه احمدزی معاون دوم پارلمان جوانان افغانستان، مشکلات جوانان را در عرصه‌های آموزشی، کاریابی و دسترسی به خدمات صحی بیان کردند و تأکید نمودند که از توانایی و ظرفیت جوانان در ترقی و رفاه کشور استفاده صورت گیرد.
آنان تأکید کردند که جوانان در زمینه تأمین امنیت، انکشاف و پیشرفت کشور، مبارزه علیه فساد و سایر عرصه‌ها با بزرگان مشترکاً کار و مبارزه نمایند.
در ادامه رئیس جمهور خطاب به جوانان گفت: «شما به آینده و همدیگر باور دارید و قوهٔ کشف که در جوانان وجود دارد، قابل تقدیر است... جوهر در شما و در وحدت تان نهفته است.»
رئیس جمهور از جوانان خواست که «افغانستان را وصل و متحد نمایید و تاریخ نفاق، تفرقه و خودخواهی را ختم کنید، زیرا تاریخ افغانستان تاریخ اتفاق، وحدت و افتخار است.»
به گفته وی، افغان‌ها همیشه ظرفیت، نوآوری و استعداد داشته و جوانان نیز این ظرفیت را دارند.
رئیس جمهور خطاب به جوانان گفت: «متعهد هستم که نماینده، خادم و سفیر اول شما باشم و به نمایندگی شما افتخار می‌کنم.»
غنی افزود که خداوند (ج) فرصت‌های خوبی از جمله موقعیت و منابع طبیعی فراوان به افغانستان داده است.
او گفت: «ما باید جغرافیه را تحت اداره و مدیریت خود بیاوریم و در پیشرفت و آسایش مردم از آن استفاده نمائیم.»
رئیس جمهور علاوه کرد که سال ۱۳۹۶، سال جوانان افغانستان خواهد بود و تلاش‌ها برای از بین بردن مشکلات و موانع فرا راه جوانان ادامه دارد.
رئیس جمهور خطاب به جوانان افزود: «اگر می‌خواهید آرزوهای ما برآورده شود، پس در زمینه فساد دست به دست هم بدهید و وسیلهٔ فشار مثبت شوید؛ زیرا ازدیاد عواید و اصلاحات از همه بیشتر به نفع جوانان است.»
غنی از جوانان خواست که برای رهبری و مدیریت خود را آماده سازند.
به گفته او عزت، حیثیت و آینده همه ما در داخل وطن مصوون است، پس جوانان برای پیشرفت کشور متحد شوید.
رئیس جمهور گفت که جنگ بالای افغان‌ها تحمیل شده است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند شکست را بالای افغان‌ها تحمیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.